muszaki_adatok_cim
Műszaki adatok
Szakágak
Megbízó
Beruházás értéke
Tervezés értéke
Teljesítés éve
Kivitelezés éve
A budapesti 4-es metróvonal megvalósítása több kivitelezői szerződésre bontva történt, ennek egyik legösszetettebb, teljes vonalra kiterjedő eleme a „Belső beépítés” (Co-07 tender). Az állomások létesítése során nagy hangsúlyt fektettünk a tűzvédelemre. Ennek érdekében állomási és vonali főszellőző berendezések, továbbá beépített oltóberendezések (vízködoltó) kerültek telepítésre.
Az állomási főszellőzők biztosítják normál üzemben az utasterek frisslevegő ellátását és a beérkező vonatok padlója alatt keletkező hő elvezetését (peron alatti elszívás). Tűz esetén - ahol is a leginkább „meghatározó” és legveszélyesebb a vonattűz – az állomási szellőzés automatikusan, egy percen belül átvált vágányok feletti elszívásra és maximális kapacitásra. Az alagutak szellőztetését normál üzemben a vonatok közlekedése által keletkező dugattyú-hatás biztosítja, ami többnyire elegendő. Sőt, az állomási utasterekben keletkező huzathatás csökkentésére a peronok légtere előtt és után a két vonali alagút légcsatornával összekötésre és felszínre továbbvezetésre került. Bizonyos esetekben, szükség van az alagutak gépi szellőztetésére, így az állomások előtt és után vonali főszellőzők kerültek beépítésre, aminek az állomási főszellőzőkhöz hasonlóan szintén fontos szerepük van a tűzesetek kezelésében. A főszellőző berendezések megfelelő működése és méretezése érdekében áramlástani tanulmány és 3D füstáramlási szimuláció készült. A szellőző ventilátorok reverzibilis, frekvenciaváltós hajtással rendelkeznek.
A főszellőzési rendszer részeként Társaságunk készítette el a Kelenföldi pályaudvar, Tétényi út, Bocskai út, Móricz Zs. körtér és Keleti pályaudvar gépészeti és villamos berendezések telepítésének, kábelezésének kiviteli terveit a fővállalkozó Cegelec SA rendszertervei alapján, továbbá a műszaki átadáshoz szükséges megvalósulási terveket.
































































