Back to top

Rólunk

FŐMTERV

A FŐMTERV 1950-ben alakult és az elmúlt hét évtizedben sikeresen ötvözte a sok éves tapasztalat és a mérnöki tradíció értékeit a folyamatos műszaki megújulás és a változó piachoz történő alkalmazkodás képességével. A koncepció tervektől, rendszertervektől kezdődően a kiviteli tervek készítéséig a teljes tervezési folyamat házon belül zajlik. A FŐMTERV komplexitása biztosítja, hogy egy létesítmény minden szakága egy tervezői műhelyen belül készülhessen el.

A FŐMTERV alapvetően 3 fő szervezeti egységgel rendelkezik, mely a közlekedéstervezés mellett a közműtervezési és szerkezettervezési feladatokat végzik. A fő szakágak mellett működik az organizációs tervezésért felelős egység, a minőség- és környezetirányítási megbízott, a marketing és humánpolitikai vezető, a belső informatikai hálózatért, a dokumentációért és a szoftverfejlesztésekért felelős informatikai igazgatóság, valamint a gazdasági igazgatóság. A cég közel 300 fős (a 250 főt minden évben meghaladó) létszámmal rendelkezik, melyből mintegy 170 fő okleveles mérnök.

A FŐMTERV Zrt. éves szinten több száz projektet visz, melyek között vannak számottevő árbevételt jelentő koncepciók, megvalósíthatósági és döntéselőkészítő tanulmányok, engedélyezési és kiviteli tervek, valamint kisebb tervezési, kutatási és művezetési feladatok is. A közlekedéstervezési feladatok a nemzetközi és nemzeti stratégiák és tanulmányok mellett, több európai uniós kutatás-fejlesztési projekteket is tartalmaznak.

BME

Az 1782-ben alapított Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) az egyik legnagyobb közép-európai felsőoktatási intézmény, közel 24.000 diákkal és 1200 oktatóval, illetve kutatóval. A közlekedési területen a PhD fokozattal rendelkező munkatársak a szakmai szervezetekben aktív szerepet vállalva a digitális átállás és az új technológiák, innovációk meghonosításának fő kezdeményezői.
A BME KJK a közlekedési folyamatok és a járműüzemeltetés tervezésére, szervezésére, irányítására, valamint a kapcsolódó komplex technikai feltételek biztosítására. A BME KJK célja, hogy a közlekedés- és járműtudományok nemzeti tudásközpontjaként folyamatosan rendelkezésre álljon professzionális tapasztalatával és tudásával az ipar számára, illetve gyors és hatékony megoldásokkal szolgáljon a felmerülő problémákra, melyek magas szintű tudományos tapasztalatot is megkövetelnek. A kar kutatói az elmúlt években több mint 30 Európai Uniós projektben vettek részt. Ezek mellett számos további hazai és nemzetközi kutatási programban végeznek aktív tevékenységet, mint a COST Action program, a Central Europe program, a Danube Transnational Programme, a Visegrad Fund, a KTIA és OTKA pályázatok. A Kar több jelentős nemzetközi szervezetnek is tagja, mely biztosítja a legfrissebb tudományos és innovációs eredmények megismerését és alkalmazását hazai viszonyokra.