Az MMK Közlekedési Tagozat szakmai nyilatkozata
A hírt az Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megerősítette.
A MMK Közlekedési Tagozat megdöbbenésének ad hangot, tekintettel arra, hogy ezen döntés hatásaival kapcsolatban szakmai anyagok nem ismertek és szakmai fórumokon sem került megvitatásra. Továbbá az sem ismeretes előttünk, hogy a tervezett intézkedés milyen támogatási aránycsökkentést okoz különböző útügyi fejlesztésekre fordított uniós források felhasználásánál.
Az intézkedés alapvetően ellentétes a városokat tehermentesítő elkerülő utak építésének céljával.
Az elkerülő és a bevezető autópálya szakaszok fizetőssé tétele döntően a városi és város környéki forgalmakat érinti, súlyos változásokat okozhat a városok és agglomerációjuk forgalmában, különösen pedig Budapest és az M0 autóút környezetének közlekedésében.
A város körüli gyűrűk feladata elsősorban a városi belső úthálózat tehermentesítése a forgalomtól és a környezeti károktól. Ennek fizetőssé tétele az alsóbbrendű úthálózat indokolatlan (és szükségtelen) többlet terheléséhez vezethet, melynek az nem tud eleget tenni.
Amennyiben a díjfizetés bevezetésének kompenzálására került a tervezetbe a megyei matricák bevezetése, úgy a megnevezett cél elérése (a bevételek 39 mrd-dal történő növelése) kétséges, és lehetséges, hogy az intézkedés az összességében beszedett díjak csökkenéséhez vezethet.
A MMK Közlekedési Tagozata javasolja az intézkedés hatásainak részletes forgalmi-, gazdasági-, környezetvédelmi-, közlekedésszakmai vizsgálatát és társadalmi megvitatását valamint a bevezetés elhalasztását az eredmények megismeréséig.
A MMK Közlekedési Tagozata minden szakmai előkészítő munkához felajánlja segítségét és együttműködését.
MMK Közlekedési Tagozat Elnöksége
A nyilatkozat a Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara közös közleményeként jelent meg:
http://os.mti.hu/hirek/102685/a_budapesti_es_pest_megyei_mernoki_kamara_...
http://os.mti.hu/hirek/102686/a_budapesti_es_pest_megyei_mernoki_kamara_...