Get Adobe Flash player

március 2015

Hibaüzenet

  • Notice: Trying to access array offset on value of type null include() függvényben (C:\wampstack_7-4\apache2\htdocs\fomterv.hu\mmk\sites\all\themes\MMKKTv11drupal7x\node.tpl.php 31 sor).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type null include() függvényben (C:\wampstack_7-4\apache2\htdocs\fomterv.hu\mmk\sites\all\themes\MMKKTv11drupal7x\node.tpl.php 31 sor).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type null include() függvényben (C:\wampstack_7-4\apache2\htdocs\fomterv.hu\mmk\sites\all\themes\MMKKTv11drupal7x\node.tpl.php 31 sor).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type null include() függvényben (C:\wampstack_7-4\apache2\htdocs\fomterv.hu\mmk\sites\all\themes\MMKKTv11drupal7x\node.tpl.php 31 sor).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type null include() függvényben (C:\wampstack_7-4\apache2\htdocs\fomterv.hu\mmk\sites\all\themes\MMKKTv11drupal7x\node.tpl.php 31 sor).

MMK Közlekedési Tagozat szakmai nyilatkozata

2015. január 25-én megcsúszott, a Kelenföld és Déli pályaudvarokat összekötő alagút déli bejárata melletti rézsű. Néhány napra rá további rézsűmozgások, illetve a helyükről elmozdult kapuzati kőelemek miatt az üzemeltető teljes vágányzárat rendelt el.

Az elmúlt időszakban több sajtóhír is megjelent a Déli pályaudvar pótlás nélküli megszüntetésével kapcsolatban. Ezek egy része arról szólt, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vizsgálja a pályaudvar megszüntetésének lehetőségét is.

Déli pályaudvar az 1861 évi megnyitása óta az ország vasúti közlekedésben betöltött szerepe jelentős, a főváros nyugati, dél-nyugati elővárosi forgalmát alig pótolhatóan szolgálja, városközponti elhelyezkedéséből, metró és villamos kapcsolataiból eredően a Budapesten belüli szerkezeti pozíciói kiválóak.

A korábbi években is, időről időre felmerült a pályaudvar átalakításának, megszüntetésének gondolata. Az üzemeltető bevonásával legutóbb 2001-ben készült átfogó vizsgálat. E vizsgálat és más tanulmányok is arra az eredményre jutottak, hogy a pályaudvar megszüntetése szolgáltatásminőségi hálózatfejlesztési és szerkezeti szempontok alapján egyaránt indokolatlan, feladatköre a főváros vasúthálózati rendszerében nem, vagy csak rendkívül nagy költségigénnyel és az érintett utazóközönséget hátrányosan érintően pótolható. A legutóbbi évek közösségi közlekedést előtérbe helyező szakmapolitikai törekvései, a tervezett S-bahn közlekedés kifejlesztése, a fővárosi behajtási díj (dugódíj) várt bevezetése különösen indokolják, a legnagyobb forgalmi terhelést fogadó dél-nyugati városrész fogadó vasúti kapacitásai ne csökkenjenek, hanem inkább növekedjenek.

Természetes, hogy a pályaudvar esetleges megszüntetése kapcsán többször felmerült már a ma vasúti üzemi területek által elfoglalt értékes bel-budai területek hatékonyabb használatának jogos gondolata is. Azonban, célzott tanulmányok és külföldi példák egyaránt igazolják, hogy a vasúti forgalmi funkciók megőrzése és az érintett terület ingatlanfejlesztése nem hogy egymást kizáró, hanem inkább egymást erősítő városfejlesztési esély lehet.

Fentiek értelmében, a Magyar Mérnöki Kamara Közlekedési Tagozata nem ért egyet a Déli pályaudvar megszüntetésével, hanem azzal a javaslattal él, hogy a megszüntetés helyett, inkább a pályaudvar jobb városszerkezeti szövetbe illesztésére irányuljanak a törekvések.

Mindemellett, a kamara szakemberei ismernek olyan építési, építésszervezési, munkabiztonsági megoldásokat, melyek lehetővé tennék, hogy az előállt rézsűcsúszás helyreállítási munkálatai a vasúti forgalom minimális idejű zavarásával történjenek.

Kamaránk szakemberei készséggel állnak a jelen üggyel kapcsolatos döntések meghozói rendelkezésére éppúgy, mint más, hasonló esetek elkerülése, vagy szakszerű, gyors kárenyhítése érdekében.

MMK Közlekedési Tagozat Elnöksége

Balatonföldvár konferencia 2015

Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara

Magyar Mérnöki Kamara
Közlekedési Tagozata

„Aki nem próbálja meg a lehetetlent,
az a lehetségest sem fogja elérni soha.”
(Goethe)

Közlekedésfejlesztés Magyarországon

Konferencia
Balatonföldvár, 2015. május 12-14.

2015. május 12. (kedd)

830-930 Regisztráció

Üdvözlés, nyitó előadás

930-1000 A közlekedésfejlesztés aktuális kérdései, feladatai
Előadó: Dr. Becsey Zsolt közlekedésért felelős helyettes államtitkár, NFM


1. témakör: A közlekedés helye, szerepe, feladata, elvárások a kapcsolódó ágazatok szerint (mások szemével)
A beszélgetés vezetője: Keszthelyi Tibor elnök_vezérigazgató, Főmterv Zrt
1000-1050 EU_s támogatások lehívási lehetőségei
Előadó: Essősy Zsombor vezérigazgató, MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt.

(Ha az előadás nem jelenik meg megfelelően frissítse az oldalt)

1050-1115 SZÜNET
1115-1140 Területfejlesztés, területrendezés – közlekedés kapcsolata, aktuális kérdései
Előadó: Dr. Szegvári Péter c. egyetemi tanár, ELTE
1140-1205 Európai trendek, hazai folyamatok a gazdaságban
Előadó: Salamin Géza főosztályvezető, MNB, a Magyar Urbanisztikai Társaság alelnöke
1205-1230 Válságmenedzselés: költséghatékonyság…
Előadó: Seregélyes Kálmán ügyvezető igazgató, SK&T Kft.
1230-1315 Beszélgetés, az elhangzottak megvitatása
1315-1415 EBÉD


2. témakör: Új stratégiák, módszerek
A beszélgetés vezetője: dr. Egyházy Zoltán főosztályvezető, KKK
1430-1455 Úton egy versenyképes és erőforrás_hatékony közlekedési rendszer felé
Előadó: dr. Egyházy Zoltán főosztályvezető, KKK
1455-1520 Múlt, jelen, jövő – A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. stratégiájának bemutatása
Előadó: Veres Mihály vezérigazgató, Nemzeti Mobilfizetési Zrt.
1520-1545 E_mobilitás
Előadó: Markos László műszaki igazgató, Porsche Hungária
1545-1610 SZÜNET
1610-1635 Célrendszer és illeszkedés Budapest közlekedésfejlesztési stratégiájában: történetek a tervezési folyamatból (Balázs Mór terv, BKK)
Előadó: Dr. Fleischer Tamás főmunkatárs, MTA VKI
1635-1700 A Magyar Dunai Kikötők helyzete és fejlesztése
Előadó: Capt. Szalma Béla elnök, Magyar Dunai Kikötők Szövetsége
1700-1800 Beszélgetés, az elhangzottak megvitatása
1830-2200 VACSORA, FOGADÁS

2015. május 13. (szerda)

730-845 REGGELI


MMK Közlekedési Tagozat szakmai nyilatkozata

Az elmúlt időszakban több sajtóhír is megjelent a Déli pályaudvar pótlás nélküli megszüntetésével kapcsolatban. Ezek egy része arról szólt, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vizsgálja a pályaudvar megszüntetésének lehetőségét is.

Az 1861-ben megnyitott Déli pályaudvar városközponti elhelyezkedésének és metró kapcsolatának köszönhetően is jelentős szerepet tölt be az ország vasúti közlekedésében. Budapest délnyugati, nyugati elővárosi forgalmának döntő hányadát szolgálja ki.

Időről időre felmerül a pályaudvar átalakításának, megszüntetésének gondolata, ezzel kapcsolatban már több átfogó vizsgálat is készült. A tanulmányok egyöntetűen arra az eredményre jutottak, hogy az állomás megszüntetése szolgáltatási és hálózatfejlesztési szempontok alapján indokolatlan. Az MMK Közlekedési Tagozata nem támogatja a Déli pályaudvar pótlás nélküli megszüntetésével kapcsolatos elképzeléseket. Szakemberink ugyanakkor készséggel állnak a döntéshozók rendelkezésére, hogy segítsék a mindenki számára megnyugtató, optimális megoldás kialakítását.

MMK Közlekedési Tagozat Elnöksége

„Vasutas az indiánok között” - Meghívó

MEGHÍVÓ

Kedves Kolléganő! Kedves Kolléga!

Az MMK Közlekedési Tagozata és
a Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara által szervezett

„KÖZÖS DOLGAINK – beszélgetések a szakmáról”
programsorozat következő rendezvényének témája

„Vasutas az indiánok között”

Előadó:
Orosz Balázs vasúti fejlesztési referens, NFM

A beszélgetést vezeti:
Sullay János elnök, MMK KT Vasúti Szakosztály

A rendezvény időpontja:
2015. március 18. (szerda) 1500 óra
Helyszíne: Makadám Mérnök Klub
(Budapest II., Lövőház u. 37.)

Aktív részvételére számítva ezennel tisztelettel meghívom. Kérem, hogy részvételi szándékát 2015. március 16-ig az ikladine.gyongyi@fomterv.hu e-mail címen, vagy az 1-345-9601 telefonszámon szíveskedjen visszajelezni.
Üdvözlettel:


Hamarné Szabó Mária sk.
MMK KT tiszteletbeli elnök
Kassai Ferenc sk.
BPMK elnök