Zalaegerszegi járműipari tesztpálya létrehozására irányuló fejlesztés megvalósításához szükséges tesztpálya specifikus elemekkel kapcsolataos tervezési feladatok ellátása

muszaki_adatok_cim

Műszaki adatok

Szakágak

úttervezés
forgalomtechnika
vasút és felsővezeték tervezés
közműtervezés
villamos és gépész tervezés
távközlés tervezés
híd- és szerkezettervezés
organizáció

Megbízó

Autóipari Próbapálya Zala Kft.

Beruházás értéke

45 000,00 millió Ft

Tervezés értéke

473,00 millió Ft

Teljesítés éve

2017

Kivitelezés éve

2017 - 2021

Társaságunk 2017-es év folyamán készítette el a Zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya terveit. A tervezésre rendkívül szűk, 3 hónapos határidő állt rendelkezésünkre.

A tesztpálya funkciója autóipari kutatási-fejlesztési feladatokhoz használatos, a nemzetközi autóipari gyakorlatnak megfelelő, a járműipari sztenderdekhez illeszkedő tesztfelületek és technológia biztosítása.

A tesztek alapvetően két fő csoportra bonthatók:
-Hagyományos, dinamikus jellegű tesztek
-Önvezető járművek kísérletei, tesztjei.

A létesítmény Zalaegerszegtől északra egy volt katonai gyakorló téren terül el. A terület nagy kiterjedésű: 2x1,3 km, jelentős szinteltérésű dombok és völgyek által erősen tagolt topográfiával. Ezen területre modul szerű felépítésben kerülnek elhelyezésre az egyes tesztpálya elemek. A modulok további – az iparági igények szerint nemzetközileg tipizált - műszaki alegységekre, elemekre tagozódnak.
Ezen modulok jellemzően útépítési technikával megépített létesítmények (aszfalt és egyéb speciális burkolat, töltések, bevágások, vízelvezetési művek, műtárgyak és speciális közművek), melyek célja, hogy a járművek egyes műszaki alrendszereit (pl.: futómű, kormánymű, motorika, vezérlés stb.) fejlesztési célból tesztelni lehessen.
A tesztpálya elemek útépítési technológiával előállított infrastruktúrája hagyományos közlekedésépítési tervek elkészítését igénylik, jellemzően a közutaktól eltérő, rögzített műszaki paraméterekkel, kialakítással.

Létesül egyebek mellett:
-HSO: Nagy sebességű 2,4 km hosszú ovális pálya;
-DP: Dinamikus platform, mely egy 300 m átmérőjű aszfalt körtárcsa, 800 m nyugati és 420 m keleti gyorsító sávval;
-HCHS: Nagy sebességű (120 km/h) kezelhetőségi pálya 2 km hosszúsággal. A pályaelem burkolat nedvesítő rendszerrel létesül;
-HCLS: Kis sebességű (60 km/h) kezelhetőségi pálya, 1,4 km hosszúsággal. A pályaelem burkolat nedvesítő rendszerrel létesül;
-BP: Fékpróba pálya 700 m gyorsító sávval, 200 m hosszú, 8 féle különböző speciális burkolatú féksávval (nagy tapadású aszfalt, kis tapadású aszfalt, beton burkolat, kerámia burkolat, bazalt burkolat, sakktábla szerűen változó csúszósurlódási ellenállással létesülő burkolat, aqaplaning burkolat). A pályaelem burkolat nedvesítő rendszerrel létesül;
-MW: Autópálya 900 m hosszú, 2x2 forgalmi sáv+üzemi sáv, 1 db. különszintű csomóponttal;
-RR: 2x1 és 2x2 sávos országos közút keresztmetszetű útpálya, 3300 m hosszon, országúti közlekedés imitálására, 3 db körforgalommal és 1 db. hagyományos T csomóponttal;
-SL: Eltérő (5-12-18-25 %) meredekségű emelkedők, alacsony csúszósurlódású kerámia betétekkel. A pályaelem burkolat nedvesítő rendszerrel létesül;
-AD: ADAS tesztfelület, 650 m hosszú, egyes autonóm vezetést segítő (driver assistance) modul funkciók tesztelésére;
-NS: Zajmérő modul, 500 m hosszú;
-CAV: Városi tesztpálya (utcák, buszmegállók, homlokzatok, járdák, padok stb.), az önvezető járművek fejlesztése céljára;
-UV: Egyetemi tesztpálya, oktatási és kutatás-fejlesztési célokra, dinamikus platform, kezelhetőségi pálya és városi tesztkörnyezet kombinálásával.

A beruházás ütemezetten kerül megvalósításra, így vannak már üzemelő egységek, építés alatti szakaszok, illetve még csak tervben létező modulok.