muszaki_adatok_cim
Műszaki adatok
Szakágak
Megbízó
Tervezés értéke
Teljesítés éve
Kapcsolódó anyagok
Csatolmány | Méret |
---|---|
![]() | 3.39 MB |
![]() | 21.3 MB |
A projektkiírás alapján feladatunk volt az M6 autópálya M6-M60 elválási csomópont és az országhatár közötti kb. 20 km hosszú (192-200+212+138 km sz. között) egybefüggő, új nyomvonalú (fizikai elválasztással rendelkező) szakasz 2x2 sávos kialakítású engedélyezési tervének elkészítése, a kapcsolódó szakági közműkiváltási, környezetvédelmi, vízépítési, műtárgyépítési, és egyéb tervek elkészítésével kompletten, valamint jogerős építési engedély megszerzése, továbbá engedélyes tervalapján kiviteli terv készítése. A tervezési feladat részét képezte a korábbi megvalósíthatósági tanulmány felülvizsgálata, környezetvédelmi engedély módosítása, valamint a szakaszhoz kapcsolódóan, komplex pihenő, mérnökségi telep és tengelysúlymérő állomás terveinek elkészítése. A terveket az UNITEF-83 Zrt.-vel közös konzorciumban készítettük el.
A nyomvonal döntően észak-déli irányú, a határig mezőgazdasági területeken vezet. A tervezett koronaszélesség 26.60m, 3.60m széles elválasztó sávval, mely megegyezik a Budapesttől az M6-M60 elválási csomópontig már megépült szakasz kialakításához. A tervezési szakasz végén az országhatáron a horvát mérnökökkel közösen kitűzött pontban és magasságban értük el az országhatárt. Cégünk a 2. tervezési szakasz (201+100 - 212+138 km sz. között) terveit készítette el.
A tervezési szakaszunkon egy különszintű csomópont (Villány forgalmi csomópont), egy tengelysúlymérő állomás (Ivándárdai tengelyterhelés és össztömegmérő valamint komplex hatósági ellenőrző állomás), egy völgyhíd (Szilvás-patak felett), két keresztező országos és egy keresztező önkormányzati út, valamint egy vadátjáró található. A csomópont típusa átlós féllóhere, mely másik beruházásban előkészítésre kerülő Villányi bekötőút gyorsforgalmi úti csomópontja lesz, de jelen projekten belül feladatunk volt a csomópont és a meglévő úthálózat közötti 2,1km új út megtervezése.