• 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN

AZ M2-ES METRÓ ÉS A GÖDÖLLŐI HÉV ÖSSZEKÖTÉSE, A RÁKOSKERESZTÚRI METRÓ SZÁRNYVONAL

muszaki_adatok_cim

Műszaki adatok

Szakágak

úttervezés
forgalomtechnika
vasút és felsővezeték tervezés
közműtervezés
villamos és gépész tervezés
távközlés tervezés
híd- és szerkezettervezés
geotechnika

Megbízó

BKK Zrt.

Beruházás értéke

233 398,00 millió Ft

Tervezés értéke

328,90 millió Ft

Teljesítés éve

2013 - 2015

A projekt fejlesztési területe az M2-es metróvonal, valamint a H8-as (gödöllői) és H9-es (csömöri) hév vonala. A projektet a társadalmi és gazdasági folyamatok, a hév vonalak és a járművek műszaki állapota, valamint a tömegközlekedés versenyképességének növelése iránti igény indokolja. A fejlesztési terület az északkelet-budapesti közlekedési folyosóban helyezkedik el, amely Budapest második legforgalmasabb elővárosi tengelye. Az összes napi utazás száma egy irányban kb. 73.000 fő, ami a teljes Budapesten megjelenő agglomerációs forgalom 12%-át teszi ki. A fejlesztésben érintett terület lakónépessége jelenleg mintegy 130.000 fő. A H8-as hév kedvező nyomvonalának köszönhetően jelentős potenciállal rendelkezik az elővárosi közlekedésben. Számos települést és külső kerületet (X., XIV. és XVI. kerületek) tár fel, a vonal elhelyezkedése kedvező. A benne rejlő lehetőség azonban a jelenleg biztosított alacsony szolgáltatási szint miatt kihasználatlan, a pálya vonalának területelvágó hatása jelentős, rendkívül kedvezőtlenek az eljutási idők, a járművek elöregedtek.

A BERUHÁZÁS ELEMEI, TERVEZETT ÁLLAPOT
A vonalon a következő főbb fejlesztésekre kerül sor:

  1. a vasúti pálya és az azzal kapcsolatos létesítmények teljes átépítése a működőképesség érdekében,
  2. a peronok akadálymentesítése, a várakozó utasok védelme az időjárás viszontagságai ellen,
  3. P+R és B+R parkolók létesítése,
  4. utastájékoztatás kiépítése, jegyvásárlási lehetőségek biztosítása,
  5. a szükséges helyeken különszintű közúti átjárók létesítése (összesen 5 új),
  6. mai kor igényeinek megfelelő, korszerű járművek beszerzése.

A két rendszer közötti fizikai összekötésre az Örs vezér terén kerül sor. A vasúti pálya a Pillangó utca állomásnál süllyed le a föld alá, majd Körvasút megállóhelynél jön fel a felszínre. A tervezett Örs vezér téri új állomás a Kerepesi út közepén, a jelenlegi gyalogos aluljáró alatt kerül kialakításra (-2. szinten). Az új állomásról várhatóan lehetőség nyílik közvetlen gyalogos kapcsolat kialakítására a két nagy bevásárlóközpont, illetve a rákosfalvai lakótelepek felé. A metró üzem határa továbbra is az Örs vezér terén marad, a metró járművek ezen a ponton túl nem közlekednek majd. A jelenlegi hév szakaszon marad a felsővezetékes rendszerű üzem.

A JÖVŐ JÁRMŰVEI
A tervezett új járművek kialakítása:

  • egyszerre alkalmas a H8-as hév és az M2-es metróvonalon való közlekedésre,
  • modern, a mai kor műszaki és utasforgalmi igényeknek megfelel,
  • 2x60 méteres egyterű szerelvény, annak érdekében, hogy a rendszer gazdaságosan üzemeltethető legyen,
  • 20 méterrel hosszabb a mai ALSTOM szerelvénynél, ~15%-kal több férőhely áll rendelkezésre a zsúfoltság elkerülése érdekében,
  • a kerékpárral, a babakocsival és kerekes székkel közlekedők számára külön hely kerül kialakításra.

A szerelvények műszaki kialakítása egyszerre illeszkedik az elővárosi vasút utasforgalmi igényeihez (több ülőhely) és a metróval utazók utazási szokásaikhoz (gyors utascsere), így az új szerelvényeken az utazás a teljes utazóközönség számára kényelmes lesz.

A BERUHÁZÁS ELŐNYEI
A fejlesztés révén Budapest keleti része intenzíven tud részesülni a kötött pálya jelentette előnyökből:

  • A két rendszer fizikai összekötésével megszűnik az átszállási kényszer Budapest számos városrésze felé, melyeket ma csak átszállással lehet elérni.
  • A H8-as hév vonalán a mértékadó követési idő csökken.
  • Az Örs vezér téri átszállást is számítva 15 perc menetidő megtakarítás várható Gödöllő és Déli pu. között, a menetidők jellemzően 30%-kal csökkenek.
  • A kapcsolódó autóbusz viszonylatok és az M2-H8 közötti átszállások könnyebbé válnak.
  • A közúti-vasúti átjárók biztonságosabbak lesznek, a várakozási idők csökkenek.
  • Az Örs vezér terén lehetőség nyílik a tér rendezésére, a közösségi és zöldfelületek európai színvonalú kialakítására.