muszaki_adatok_cim
Műszaki adatok
Szakágak
Megbízó
Tervezés értéke
Teljesítés éve
A tanulmányterv célja, hogy a jelenlegi 31 sz. másodrendű főút Pest vármegyei szakaszának környezetében feltárja azt a konfliktusmentes folyosót, amin egy alternatív út megépítésével megoldást nyújt a jelenlegi kapacitáshiányokra, a településeken átmenő forgalom mérséklésére és segítse a térség elérhetőségének javulását. A tervezett nyomvonalváltozatok határait nyugati oldalon az M0 csomópontok (Maglód és Ecser), keleten a 31 sz. főút Jász-Nagykun-Szolnok vármegyehatár adta.
A nyomvonalakat leginkább befolyásoló két tényező a N2000-es területek elhelyezkedése és a domborzat volt. A forgalmi modell alapján Budapest felől távolodva a teljes szakasz két harmadán új nyomvonal indokolt, az utolsó harmadban települési elkerülőkkel a meglévő 31 sz. főút külsőségi szakaszainak felhasználásával alakult ki a kiválasztott nyomvonal.
Tervezett létesítmények:
45 km hosszban, zömében új nyomvonalon 12 m koronaszélességű 2x1 sávos főút,
3 db 260 m feletti hosszúságú völgyhíd a Gödöllői-dombság déli részén (Katonavölgyi-ág, Csonkás-ér és Sápi-patak völgyelete),
1 db kéregalagút 490 m hosszban (Maglód-Gyömrő között),
11 db csomópont,