• 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN
  • 10 IRODA,
    220 MÉRNÖK,
    TÖBB, MINT 70 ÉV
    TAPASZTALATÁVAL
    AZ INFRASTRUKTÚRA-
    TERVEZÉS
    SZOLGÁLATÁBAN

Conceptual Design works Terminal Area – New Access Road System

muszaki_adatok_cim

Műszaki adatok

Szakágak

forgalomtechnika
közműtervezés
távközlés tervezés
híd- és szerkezettervezés
organizáció

Megbízó

Budapest Airport Zrt.

Tervezés értéke

113,00 millió Ft

Teljesítés éve

2023

A BUD megrendeléséből társaságunk 2022 nyarán nyerte el a „Conceptual Design works Terminal Area – New Access Road System” című munkát. A feladat egy olyan koncepció elkészítése volt, amely magában foglalja szinte a teljes T2-es terminál földi oldali átépítését és felkészítését az újonnan létesülő T3-as terminálra.
Eredendően a forgalmi igények meghatározása volt a kiinduló pont, ugyanis ezek alapján méretezhető a teljes rendszer, és ehhez kapcsolódnak a további szakágak is. A projekt első felében egy úgynevezett „Traffic calculator” jött létre, amely szorosan összekapcsolódott a PTV Vissim mikroszimulációs szoftverrel. Nagyon izgalmas kérdés volt, hogy a becsült éves utasforgalom és a várható csúcsórás járműforgalom között milyen összefüggések állnak fent.
A jövő koncepciójának megalapozásához a COVID előtti 2018. évi forgalmi adatok megismerése jelentett megbízható alapot.
Szerencsére a földi oldalon a forgalom megfigyelését a BUD parkolók ki- és beléptető rendszerének adatbázisán keresztül folyamatosan nyomon lehetett követni. Bázis adatul a 2018. év július hónapjának két kimagasló forgalmú napját választottuk: 2018.07.01. (vasárnap) és 2018.07.30. (hétfő).
Rövid- és hosszúidejű parkolások, valamint járműkategóriák szerinti bontásban, komoly számítások és ráterhelési modellek alkalmazásával sikerült elkészíteni a „Traffic calculatort”.
Ezek után a Vissim mikroszimulációs szoftverrel elemeztük a vizsgált hálózatot, és számos futtatást, crash tesztet elvégezve kialakult a javasolt hálózat.
A forgalmi igények előrejelzése és tesztelése után kezdődhetett meg a projekt második felében a felületek, műtárgyak, közművek, organizáció koncepcióba illesztése. A projekt részeként a meglévő karéj hosszabbítása történik meg, új műtárgy szerkezettel. Komoly közmű kiváltások, és új kábelnyomvonalak létesülnek, új parkolóhelyek új közlekedési létesítmények jönnek létre. A projekt ütemezett kialakítása is górcső alá került, az organizációs szakemberek segítségével.
A projekt tárgyalásai, dokumentumai, információ áramlásai mind angol nyelven folytak, amely nagyon jó lehetőség volt a kollegáknak a nyelvtudás fejlesztésében. A záró prezentáció feladatát is társaságunk sikerrel abszolválta, és külön öröm volt számunkra, hogy jelen koncepciótervben lefektetett alapokat, megállapításokat az engedélyezési tervekben is vihettük tovább ezután.