• 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN
  • 10 DEPARTMENTS
    220 ENGINEERS
    MORE THEN 70 YEARS
    EXPERIENCE IN
    CIVIL ENGINEERING & INFRASTRUCTURE
    DESIGN

CROCODILE 3 forgalomszimulációs szoftver készítése PTV Optima országos közúti modell

muszaki_adatok_cim

Technical data

Years of completion

2021 to 2023

A Magyar Közút felismerte, hogy megnövekedett forgalom és az ezzel együtt járó egyre gyakoribb forgalmi zavarok kezelésére a forgalomszabályozási tevékenységét új alapokra kell helyeznie a rendelkezésre álló egyre részletesebb, tömegesen keletkező adat felhasználásával. A hagyományos gyakorlat az, hogy a detektorhálózat adatait felhasználva elsősorban tény adatokra alapozva hozza meg a központi forgalomirányítás az operatív döntéseket, melyből egy követő magatartás következik. A tömeges adatok gyűjtésének és megosztásának a lehetősége a különböző szabványos adatcsere platformokon (pl. a Nemzeti Adatférési Ponton keresztül) már megvalósult, de az az informatikai háttér mely ezt alkalmazni tudja, csak az elmúlt év során került megvalósításra. A Magyar Közút a Crocodile program keretében egy forgalmi előrejelző rendszert vezetett be Magyarországra vonatkozóan, mely a tömeges forgalmi és esemény adatokat felhasználva, forgalmi modell alapon képes a döntéshozatali eljárások támogatására, a szcenáriók modellezésére. A kialakított dinamikus forgalmi modell a későbbiekben az Magyar Közút fejlesztés alatt álló Forgalomirányító Központja számára fog előkészíteni a forgalomirányítással kapcsolatos szimulációkat, a központtal közvetlen, folyamatos adatkapcsolat révén.
A Főmterv a PTV Austria-val közösen fejlesztette ki és üzemeltette be ezt az országos dinamikus forgalmi modellt. A modell 2 fő részből áll, az offline makroszkopikus modell és az online modell. Az offline modellt a Főmterv fejlesztette, mely a PTV Visum programban készült el, a modell a teljes magyar közúthálózatot tartalmazza. Az offline modellből származnak az online rész számára a kínálat, azaz a hálózati adatok és a kereslet, azaz a múltbeli kalibrált honnan-hova mátrixok. Ez jellemzően különböző naptípusokra történik, jelen esetben hétvégére és nyári, nem nyári hétköznapokra.
Az online modell a PTV Optima programjában fut, ez egy valós idejű forgalomirányítást támogató szoftver. Az elkészült modell elsődlegesen a közúti forgalomirányítást segíti, de az Optima képes a multimodális és intermodális útvonal előrejelzésekre is.
A PTV Optima valós idejű adatforrásokból gyűjti és értékeli az információkat, hogy segítse a forgalomirányító központok működését. Fő funkciói a következők:
• Valós idejű adatok és események gyűjtése, melyek leírják az utak forgalmi állapotát
• Különböző adatforrások egyetlen átfogó nézetté történő egyesítése
• Forgalmi szimuláció készítése információszolgáltatás céljából
o Multimodális közlekedési információk a járművezetők számára
o Aktuális közlekedési információ küldése a változtatható jelzésképű tábláknak
o Robusztusabb és rugalmasabb adaptív jelzőlámpás forgalomirányítás

A projekt megvalósításában a Főmterv Forgalomtechnika irodája vett részt. Feladata volt többek között az operatív forgalomirányítás alapjául szolgáló forgalmi modell kifejlesztése, forgalmi mérések feldolgozása, mátrixok becslése, tömeges adatok feldolgozása, adatbázisba rendezése. Az elkészült modell rendszer tesztelése.